Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

2 mei 2016

Gastdesigner Nancy Soetaert........


Hallo Allemaal,

Ik ben Nancy, nog net geen 50, ik woon al bijna 28 jaar aan de Vlaamse Kust sinds mijn
huwlijk met Johan, samen hebben wij één pleegzoon van 16.
Vroeger had ik maar één  hobby : boeken lezen. Sinds mijn huwlijk zocht ik manieren 
om me in mijn nieuwe omgeving te integreren,  ik volgde naai en bloemschiklessen, sloot 
me aan bij een vrouwenbeweging waar ik met creatieve mensen in contact kwam, 
en het begon te kriebelen. Mijn eerste kaartjes waren kaartjes met 
handembossing, eerst zelfs zonder 
lichtbak, gewoon met de zaklamp onder een glazen schaal.....
Dankzij de cuttlebug werd het kaartjes maken zoveel leuker! Toen ik een paar jaar 
geleden na een heelkundige ingreep zo'n 6 weken niet kon en mocht werken 
zat ik thuis vaak achter de computer, googelen, en zo ontdekte ik vele toffe blogs, 
zoveel creatieve ideeën!
Sinds eind december 2014 heb ik een eigen blog www.creanancy.blogspot.be 
waar ik graag mijn kaartjes deel. Ik heb niet echt een stijl, en ik werk voor 
mijn kaartjes heel graag met sketches. Kleuren met potloden of markers zou ik graag 
nog beter leren, maar niet evident aangezien er dichtbij nooit dergelijke workshops zijn.....
--------------------------------------------------------
Het wordt een lang blogbericht vandaag.  Een tijd geleden won ik met een
kaartje bij Scrapplezier en ik kreeg toen het aanbod om eens een maand
gastdesigner te zijn.  In april kreeg ik een pakketje papiertjes van
Kaiserkraft toegestuurd samen met een heel zakje kleine decoratiematerialen,
en daarmee mocht ik 'aan het werk' om in mei 3 creaties voor te stellen.

 Mijn eerste GDT project heeft de titel "Moederdag"
 Toen ik in de Action onlangs de houten hartjes zag liggen wist ik
onmiddellijk dat het een projectje zou worden voor Moederdag. Het eerste
papiersetje waarmee ik aan de slag gegaan ben komt uit de
Kaiserkraft collectie Made with Love.
Vroeger beplakte ik vaak houten doosje, kadertjes, ... met
servettentechniek, nu heb ik hiervoor dit mooie (dubbelzijdige) scrappapier gebruikt.
 
 Ik heb er natuurlijk ook nog een bijpassend kaartje bij gemaakt!  De
versieringen op de enveloppe zaten ook bij het pakketje van Scrapplezier.

Hier zie je alles samen: 

Hoe heb ik dit gemaakt: de randjes van de hartjes heb ik met witte acrylverf
geschilderd.  Het 'patroon' van de hartjes heb ik eerst overgetekend op
kalkpapier, uitgeknipt en dan gekeken hoe de motiefjes mooist tot hun recht
konden komen op de hartjes.  Uitgeknipt uit het dessinpapier en opgeplakt op
de houten hartjes en nadien de randjes netjes bijgesneden en bewerkt met
paarse distressinkt (Dusty Concord). 
 De mooie pluisjesbloem op het papier deed me naar de paardenbloemmal van
Spellbinders grijpen,  die gestanst uit de gele dessinkant van een van de
papiertjes, ook het minilabeltje met 'love'  en de XXX-jes zijn gestanst uit
vellen van de set.  Vilten hartjes mogen volgens mij ook niet ontbreken (uit
eigen voorraad).  Uit de houten embellishments de # en het damesfiguurtje
gekozen, voor een hippe twittermama... 
Op het tweede hartje wou ik een foto verwerken.  Omdat een ingekaderde foto
toch wel mooier is, heb ik een kadertje gemaakt waarbij de foto gewisseld
kan worden.  Ik heb hiervoor het kader 6 keer uitgestanst, vijf op mekaar
geplakt en de bovenste rand uitgesneden (zie foto hieronder), daarop dan het
zesde stansje, met embossing en bewerkt met inkt.  Het geheel op een
dessinpapiertje geplakt waarop ik ter afwerking nog een tekststempel
geplaatst heb.  Het fotootje kan er zo in... 

Voor het laatste hartje had ik het derde vel dessinpapier gebruikt,
prachtige motiefjes in streepjes.  Om dit te decoreren moest ik toch wat
meer nadenken, zonde om het papier te bedekken, maar ook raar om er niets op
te doen.  Op een beurs kreeg ik ooit eens een vel met epoxystickers met
woorden cadeau.  Heel veel woorden passen bij een mama, en ik heb er een
aantal uitgekozen en op het hart geplakt, samen met een bloem natuurlijk!  
 Gebruikte materialen:

Dessinpapier Made with Love Collection - Kaiserkraft
houten figuurtjes, bloemen, strasstenen: Scrapplezier
Swirl with Leaves: Marianne Design - LR0414
Kader: Marianne Design - LR0268
Italian Flourish Tiny Doily - Cheery Lynn Design
Labeltje: Shapeabilities, Spellbinders
Hartjestakjes: CreaLies
Make a Wish: D-Lites Spellbinders
xxx-jes: Die'Sire - Crafter's Companion
Tekststempel : Creative Chalck - Studio Light 
 
  Het kaartje maakte ik op basis van een schets.  De papiertjes van de mooie
collectie Made with Love van Kaiserkraft komen zo mooi tot hun recht. Het
kleinste vierkant is verhoogd opgeplakt, voor wat meer effect.

 Gebruikte materialen:
Dessinpapier Made with Love Collection - Kaiserkraft
Border Stitch: Marianne Design - CR 1250
Banner: Marianne Design - COL1398
Straight dotted Square: Nellie Snellen
Clearstamps: Forever Friends - DoCrafts 
 
Prachtige project, bedankt voor het kijken en tot woensdag!!!! 

7 opmerkingen:

  1. Wow prachtig gemaakt Nancy.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie creatie, fijne dag nog.
    GROETJES ADA

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi nancy! ik ben reuze benieuwd naar andere projecten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi zeg!
    groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie moederdag project. Wat leuk dat je GD mag zijn deze maand.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik zag het al bij Nancy: in een woord Fantastisch!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie project voor Moederdag heb je gemaakt veel plezier met gast designer zijn deze maand ben benieuwd wat je nog meer gaat maken
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...